Çevrimiçi Müzik Nasıl Satılır?



İnternetin yaşından önce, müzisyenler seslerini dünyaya yaymak ve bir hayran kitlesi oluşturmak için radyo istasyonlarına güvenmek zorunda kaldılar. Oradan, Sony ve Virgin gibi önemli plak şirketleri, şarkılarını topladıkları radyo yayını miktarına göre yeni sanatçıları imzalayacaklardı. Günümüzde, internetin iletişim yetenekleri sayesinde, işkur doğum parasımüzisyenler ve diğer sanatçılar, keşfedilecek veya tanıtılacak endüstrinin devlerine güvenmeye artık gerek yok.
Müziği çevrimiçi satmak için kendilerini konumlandırmak için, müzisyenlerin alması gereken ilk adımlardan biri, bir İnternet varlığı oluşturmaktır. Resmi bir web sitesi, bir ev üssü kurmak için standart bir araç sağlar; Ancak, tek başına bir web sitesi rekabet etmek için artık yeterli değildir. Müzisyenler ayrıca YouTube, Facebook ve MySpace gibi İnternet tarafından sunulan sosyal ağ araçlarından da faydalanmalıdır. MySpace, müzisyenlerin kendi MP3 şarkılarının altısına kadar yükleme yapabilmelerini mümkün kılan ağ yetenekleri ve özellikleri nedeniyle müzisyenler ve hayranlar için özellikle popüler bir merkez haline geldi ve imzasız müzisyenlerin SNOCAP kullanarak çevrimiçi müzik satma fırsatı lisans ve telif hakkıdijital müzik sağlayıcısı. LillyAllen ve SnowPatrol gibi hem imzalı hem de imzasız sanatçılar profillerini artırmak ve çevrimiçi müzik satmak için MySpace'i kullandılar.
MySpace, e-ticaret için önemli bir forum sunsa da ve hayranlarla etkileşimde bulunsa da, müzisyenler online olarak müzik satmak için öncelikle kendilerini milyonlarca başka müzisyenden ayırmak zorundalar. İnternet ünlü ve müzisyen olan Tay Zonday, ilk albümü olan ChocolateRain'inYouTube'daviral hale gelmesiyle ilk kez ün kazandı. YouTube'un karmaşasında kaybolan diğer birçok sanatçı videolarının aksine, ChocolateRain ilginç ve esprili yapısı nedeniyle kamuoyunun dikkatini çekti. Zonday, YouTube'un bir üyesi haline gelip kendi kanalını sitede başlatarak videonun başarısını hızlı bir şekilde değerlendirdi. Resmi YouTube kanalından Zonday, daha fazla müzik videosuna ev sahipliği yapabiliyor , hayranlarla bağlantı kurabiliyor ve çevrimiçi müzik satmak için kendini tanıtıyor .
Müzisyenlerin internette kendi müziklerini proaktif bir şekilde tanıtmanın yanı sıra, müziği internetten satmak için ihtiyati tedbirler almaları da gerekiyor. Bu, hayranların ve diğer İnternet kullanıcılarının ücretsiz olarak hazırlamış olabileceği bazı bootleg şarkılarının indirme işlemlerini kırmak anlamına gelir . Prens gibi sanatçılar, yasadışı işkur kredi başvurusuolarak dağıtılmış olan kendi müziklerinin miktarını ortadan kaldırma konusunda özellikle militan. Bununla savaşmak için, bu sanatçılar bazen Internet'i düzenli olarak izlemek ve telif hakkı yasasını göz ardı eden ve müziklerini izinsiz olarak dağıtan kişi veya kuruluşlara uyarı mesajları göndermek için avukatlar kullanırlar.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Vergi Reformu Nedir?

Dinamik Bağlantı Kitaplığı nedir?

Veri Tanımlama Dili Nedir?