İkna edici Teknoloji Nedir?



İkna edici teknoloji, kullanıcıların düşünme ve davranma şeklini değiştirmeye çalışır. Bilgisayar bilimlerinin bu alanı, çeşitli disiplinleri, kullanıcıların çevrelerindeki dünyayı algılama biçimlerinde vardiyalar yaratmak için teknoloji ile etkileşim kurma yöntemlerini bir araya getirmektedir. İkna edici teknoloji uygulamaları, reklam, sağlık eğitimi ve politik kredi notum düşük nasıl kredi çekerimaktivizm içerebilir. Birçok örnek her yerde bulunabilir ve kullanıcılar çevrelerindeki teknolojinin davranışlarını, alışkanlıklarını ve davranışlarını nasıl etkilediğini bilinçli olarak bilmeyebilir.
Psikolojinin ilkeleri, insanları zorlama girişiminde bulunmak yerine, yaşamlarında değişiklik yapmaya ikna etmeyi amaçlayan ikna edici teknolojide önemli bir rol oynamaktadır. Psikoloji, insanların niçin ve neden ikna edici argümanlara nasıl tepki verdiğini ve farklı ayarların kullanıcı yanıtını nasıl etkileyebileceğini açıklamaktadır. İnsanlar internetteki bir kaynağı daha güvenilir olarak görebilirler. Örneğin, animasyonlar ve parlak renkler ile dolu karmaşık bir sitenin aksine, somut bir görsel görünüme sahip bir sitede düz metin halinde sunulmuşsa. Site tasarımı ve yapısındaki değişikliklerin, insanların siteyi kullanma şekli üzerinde bir etkisi olabilir.
Reklam araştırmacıları, insanların satın alma alışkanlıklarını değiştirmeye ve satın alma alışkanlıklarını değiştirmeye nasıl ikna edilebileceğini belirlemek için ikna edici teknolojiye kapsamlı deneyler yaptı. Bu araştırma, teknoloji platformlarında kullanılan reklam tekniklerini, web sitelerinde yanıp sönen afiş reklamlarından, alışveriş merkezlerindeki reklam büfelerine kadar bilgilendirir. Reklamcılık araştırmasından elde edilen bilgiler, insanların politik bilinçlendirme kampanyaları, halk sağlığı desteği ve diğer ikna edici teknolojiler biçimlerini tasarlamalarına yardımcı olur.
Alışkanlıklar ve tutumlar derinden kökleşmiş olabilir ve insanların davranış biçimlerinde bir değişiklik yaratmak için yavaş ve süptil bir yaklaşım sergileyebilir. İkna edici teknoloji, çeşitli gruplarda hedeflenebilecek kampanyalarda bu değişiklikleri gerçekleştirmek için insan psikolojisini kullanır. Tasarımcılar, farklı grupların kampanyalara oldukça çeşitli yanıtları olabileceğinden, etkilemek istediklerini düşünmelidir. Örneğin, bir kampanya, gelir belgesiz kredi veren bankalardaha genç İnternet kullanıcılarına hitap etmek için bir sosyal ağ üzerinden karşılıklı güven oluşturabilir.
Bu konuda yapılan araştırmalar bazı etik konuları da beraberinde getiriyor. İnsanları nasıl etkileyeceğine dair bir anlayışa sahip insanlar, antisosyal ikna edici teknoloji kampanyalarını ilerletmek için onu kötüye kullanabilir. Bazı araştırmacılar, seçmenleri korkutucu ve doğru olmayan bilgilerle etkilemek için sınır ötesi kampanyaların kullanılması gibi olası suiistimallerle ilgileniyorlar. İnsanların, karşılaştıkları materyallere nasıl, ne zaman ve neden müdahale ettiklerini anlamak, bu tür kampanyalara karşı koymak veya haksız veya iftira niteliğinde olan kampanyalara bağlı yasal davaları takip etmek için yararlı olabilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Vergi Reformu Nedir?

Dinamik Bağlantı Kitaplığı nedir?

Veri Tanımlama Dili Nedir?